Wybierz wersję językową

PoNaszymu.pl - śląskie biuro językowe

Śląskie biuro językowe

Media o nas

Gazeta Wyborcza, Magazyn Świąteczny, 09.03.2019

"Sukcesem okazało się kolejne przedsięwzięcie biura PoNaszymu.pl – pierwszy na świecie internetowy wideokurs śląskiej godki. Jego uczestnicy w trzy tygodnie mogą się nauczyć ponad 2 tys. najpopularniejszych słów i zwrotów. (…) Przez nieco ponad pół roku od uruchomienia kurs ukończyło prawie 200 osób, kolejnych 50 się uczy."

Zobacz więcej


Dobry Wieczór Śląsk, Radio Piekary, 10.10.2017

Adrian Górecki i Rafał Szyma gościli u red. Anny Jurzycy w audycji "Dobry wieczór Śląsk".

zobacz więcej


Business Insider Polska, 27.09.2017

"Byfyj, Krauza, Nudelka – te dziwnie brzmiące nazwy to tylko tłumaczenie na śląski, i tak już bardzo dziwnych, nazw mebli ze sklepów IKEA. Nazwy i opisy przygotowało śląskie biuro językowe PoNaszymu.pl."

Zobacz więcej


INN Poland, 26.09.2017

"Ikea często zaskakuje oryginalnymi pomysłami. Tym razem jednak to nie popularna firma wpadła na niebanalny pomysł zaprezentowania swojej oferty. Śląskie biuro językowe PoNaszymu.pl postanowiło, że przetłumaczy nazwy produktów Ikea wraz z ich opisami na język śląski. Tłumacze umieścili efekty pracy na swoim fanpage'u. Internauci są zachwyceni – post ma ponad 400 polubień i mniej więcej tyle samo udostępnień."

Zobacz więcej


Wysokie Obcasy, 16.09.2017

"Połowa naszych klientów jest spoza Śląska – dla warszawiaków śląski to egzotyka, za każdym razem, jak przesyłamy im tłumaczenie, podekscytowani piszą: „Chcemy jeszcze!”. No i też mają świadomość, że to skuteczne narzędzie promocji – nasze treści, mówiąc kolokwialnie, są szerowalne. Nasze billboardy dla Coca-Coli robiły w internecie furorę – ludzie wrzucali ich zdjęcia, oznaczali się na nich, bo to wciąż świeże i oryginalne."

Zobacz więcej


Gazeta Wyborcza Katowice, 23.12.2016

"O pomoc z jednej strony zwracają się do nich lokalni przedsiębiorcy, którzy chcą zachęcić Ślązaków do swoich usług. "Na warsztacie" mieli już piekarnię, firmę transportową, firmę produkującą drukarki, a nawet salon dentystyczny. [...] Jeden z ostatnich projektów PoNaszymu.pl to przetłumaczenie materiałów prasowych dla koncernu Coca-Cola, który wspólnie z zespołem Oberschlesien nagrała śląską wersję utworu "Coraz bliżej święta"."

Zobacz więcej


"Dej pozór" TVP Katowice, 11.12.2016

Adrian Górecki i Barbara Grządziel-Szylar opowiadali o pisaniu po śląsku i tłumaczeniach.

Zobacz więcej


"Pytanie na śniadanie" TVP2, 24.06.2015

Adrian Górecki opowiadał na antenie TVP2 o naszym projekcie.

Zobacz więcej


"Raport z Polski" TVP Regionalna, 24.06.2015

Adrian Górecki opowiadał na antenie TVP Regionalna o naszym projekcie.

Zobacz więcej (od 14:20)


Gazeta Wyborcza Katowice, 19.06.2015

"Stworzyliśmy PoNaszymu.pl, bo dostawaliśmy sygnały zarówno od osób prywatnych, jak i od firm, że takiego miejsca brakuje na Śląsku. Mieszkańcy regionu coraz częściej chcą uczyć się godki, jej różnorodności, poznawać ortografię, kulturę śląską i odkrywać swoją tożsamość. To już nie jest tylko chwilowa moda na śląskość, sprowadzająca się do T-shirtu z zabawnym hasłem, ale nasilający się od kilku lat trend - mówi Adrian Górecki, twórca PoNaszymu.pl"

Zobacz więcej


Nowa Trybuna Opolska, 15.06.2015

"Godka przeżywa renesans. Ludzie chcą się jej uczyć, poznawać śląską kulturę. Więc tłumaczymy strony internetowe. Pomagamy tym, którzy tworzą po śląsku kampanie reklamowe. Troje naszych tłumaczy przełożyło "na godka” system operacyjny android, dzięki czemu zagościła ona na najnowszych modelach smartfonów."

Zobacz więcej


Metro, 11.06.2015

"Nie chcemy czekać na oficjalne uznanie ślonskij godki. Bo właśnie tu i teraz wychodzi ona ze śląskich domów w przestrzeń miejską, trafia na nasze smartfony, koszulki, jednym słowem wraca do życia i codzienności. Staje się kulturowym ewenementem na skalę światową, a tym samym rodzi się potrzeba jej upowszechniania, edukacji, pokazywania, jak szerokie może ona mieć zastosowanie w codziennej komunikacji - mówi Górecki."

Zobacz więcej


Gazeta Wyborcza Katowice, 10.06.2015

"Ślōnskŏ gŏdka od kilku lat jest na fali. I to nie jest chwilowa moda, a już raczej stały trend. Posługiwanie się mową śląską przestało być powodem do wstydu, wprost przeciwnie, coraz więcej osób chce się jej uczyć i przekazywać jej znajomość swoim dzieciom. Śląskość to dziś coś więcej niż wuszt, Barbórka i heimatmelodie."

Zobacz więcej


Kontakt   609 363 932